Newsroom

Social media

Autós biztonság a SEAT 600-astól az Ibizáig

2016. szeptember 6. kedd

Az 1963-as SEAT 600-as és a SEAT Ibiza FR példáján is látszik, hogy hatvan év alatt rengeteget fejlődött autók biztonságának technológiája, a mai gépkocsik alig emlékeztetnek a régi idők autóira.

A SEAT 600-asban például még nem voltak fejtámlák, melynek megjelenése jelentős lépés volt a nyaki gerincsérülések megelőzésében, ez a legnagyobb veszély ugyanis, ha a gépkocsit kis sebességnél hátulról éri baleset. Mindezeken túl, amíg bizonyos SEAT Ibizák ma már hat légzsákkal rendelkeznek, a SEAT 600-asban egy sem volt belőlük, mert ez a technológia csupán a 90-es években terjedt el széles körben.

A biztonsági övet a hatvanas években fejlesztették ki, ám a kezdetekben ez csak egy rugalmatlan heveder volt, amit az utasoknak kellett testükhöz igazítani. A jelenleg használatos biztonsági öv ma már maga illeszkedik az utas testéhez, és nem fordítva. A mai biztonsági övek erősen körbefogják a testet, és ütközés esetén azonnal megtartják az utast.

A fékrendszer is teljesen különbözik a a két SEAT-ban, a 600-ast dobfékekkel gyártották, ezeknek a mai autókénál jóval alacsonyabb fékereje volt. Ezzel ellentétben a mai gépkocsikat nagy átmérőjű tárcsafékekkel szerelik fel, a gumiabroncsok szintén nagyobbak, és így jobb tapadást biztosítanak, illetve a mai gépkocsikon ABS is van, ami megakadályozza hogy az autó megcsússzon fékezés esetén.

A következő lépés a SEAT szakértői szerint már olyan gépkocsik kifejlesztése lesz, amelyek a jövőbeni eseményeket képesek előre látni, és ennek megfelelően reagálnak. Ez viszont már egy új korszak kezdetét jelenti olyan technológiával, amelyről a legendás SEAT 600-as idején még csak nem is hallhattunk..

További hírek

40 focipálya méretű napelem a SEAT gyárban

A SEAT al Sol (a SEAT a Nap alatt) rendszer összesen 53 000 napelemmel az egyik legnagyobb a világon: 17 millió kWh-t termel évente.

A SEAT a spanyol fociválogatott támogatója

A SEAT lett a spanyol labdarúgó válogatott kiemelt támogatója.

CUPRA versenyautók a Hungaroringen

A Zengő Motorsport két CUPRA TCR versenyautóját már az április 27-29-i hétvégén láthatjuk a Hungaroringen a WTCR futamon.

Social media